علي كوچولوعلي كوچولو، تا این لحظه: 11 سال و 6 روز سن داره

جوجه طلبه

فذکّر انّ الذکری تنفع المومنین

1392/12/13 17:57
نویسنده : ننه علي
712 بازدید
اشتراک گذاری

دل خوش بود به اينكه تا به حال به فرزندش بدون طهارت و وضو شير نداده بود، شيرش  كه ميدهد سوره اي، آيه اي ،صلواتي، ورد زبانش هست...

وقتي كه  اهل دلي گفت:  طهارت درون را دريابد كه موثرتر است از طهارت بيرون...

انگار كه قلم حبط كشيده شد بر عملش،فروريخت...

آري طهارت درون واجب تر بود اين را به خوبي ميدانست...

طهارت بيرون نيز كم جهادي نيست،سهل نبوده...

اما هردو دركنار هم كامل تر ،انسان ساز تر...

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (16)

گهواره
13 اسفند 92 18:34
من همیشه به طهارت بیرونی شما حسادت کردم(غبطه خوردم)....چه برسه به طهارت درونی شما....
ننه علي
پاسخ
زهرا جان اين طور نگو باورم بشه چه كنم با نفس سركش خداوند ستار العيوب رو شكر
یار شیخ عبدالزهرا(یارطلبگی و هزارویک...)
13 اسفند 92 18:39
سلام علیکم خانوم جان والده ی مکرمه ی مجلله ی معظمه ی معززه ی علی آقا طلبگی گفتیم دیگه انشاالله خدا حفظتون کنه خانوم. یاد مادر شهید بهشتی افتادم. که حتی شیرینی اگر روی فرش می افتاد دست بچه نمیداد میفرمود من تا به حال لقمه آلوده دست شما ندادم... مادربزرگ منم هر وقت میخواستن بچه هاشونو شیر بدن یخ حوض میشکستن و بعد از طهارت پستان در دهان کودک میگذاشتند.
ننه علي
پاسخ
سلام عليكم ورحمه الله منور مشرف ومكرم فرموديد... بله مسلما اكثر بزرگان ما وامدار مادرانشون هستن
مامانی
13 اسفند 92 20:40
زیبا بود و آموزنده
ننه علي
پاسخ
مامان خانمی
13 اسفند 92 21:24
ما رو دعا کنید. خیلی زیاد
ننه علي
پاسخ
ما محتاج تريمم به دعاي شما
منتظر گمنام
14 اسفند 92 1:25
سلام ممنون از لطفتون! وبلاگ زیبایی دارید خداقوت! بازم به وبم تشریف بیارید خوشحال میشم!
مامان کوثر
14 اسفند 92 7:54
گاهی فکر میکنم ما ببخشید من که از نسل چنین پدرومادرهایی هستم اگرم اینم، خدا به داد بچه ام برسه که تو این زمونه داره بزرگ میشه و مطمئنا مشغلات ذهنی و فکری مادرش و البته شاغل بودنش باعث خیلی مشکلات میشه بعد به خودم تسلای خاطر میدم که من درحد توانم و البته دانسته های قلیلم سعی میکنم براش کم نذارم بقیه اش با خودشه ممنووووووووووووووووونم عزیز با خوندن وبلاگت یاد دوران خوش طلبگی گذشته ام افتادم، گرچه الان می ترسم به کسی بگم من هم طلبه بودم که به ساحت طلاب جسارت نشه الان فکر میکنم کاش به سادگی طلبگی قناعت کرده بودم و نخواسته بودم آپدیت باشم و تحصیلات حوزه و دانشگاه رو باهم داشته باشم!!! ببخش سرت رو درد آوردم به جای نظر شد طومار راستی چرا از علی آقای گل عکس نمیذاری؟؟ قول میدم چشمش نزم
ننه علي
پاسخ
تربيت دست مربي اصلي يعني ربه ما هر كاريم كنيم آخرش اراده خدا فوق اراده هاست وهمچنين جنم بچه ها وحدت بين حوزه ودانشگاه كه خيلي عاليه... عكسش بود ديروز به مناسبت ايام فاطميه عوض كردم
مامان محمدمهدی
14 اسفند 92 8:39
درست گفتی بانو واقعا هم طهارت بیرون کم جهادی نیست، حالا طهارت درون که دیگه جای خود داره و به گروه خونی ما نمیخوره
ننه علي
پاسخ
گل گفتي
مرجان.
14 اسفند 92 10:58
ولی علامه حسن زاده همیشه میگن طهارت ظاهری مقدمه ظهارت باطنیه! انشالله توفیق هر دوش رو همیشه خدا بده
ننه علي
پاسخ
بله صددرصد به شرطي كه تو مقدمه درجا نزنيم
آشنا
14 اسفند 92 16:34
سوت سوت سوت اگه نه ظاهری باشه نه باطنی چی؟
ننه علي
پاسخ
اونوقت بايد سوت هاي بيشتري كشيد البته شما شكسته نفسي مي كنيد
عقیق
14 اسفند 92 16:54
واقعا هم همون طهارت بیرونی هم کم جهادی نیست، خدا توفیق بده ان شاءالله.
ننه علي
پاسخ
ان شاءالله
سمیرا
14 اسفند 92 20:06
إن شاءالله از تاثیرات طهارت بیرونی,درون نیز مطهر بشود...که مطمئن باش بی تاثیر نیست... التماس دعا...
ننه علي
پاسخ
محتاجيم به دعا.پست كلي بود
مامان مهدی و زهرا
15 اسفند 92 7:28
سمیرا
15 اسفند 92 14:16
بله خواهر فعل های به کار برده مشکل داشت
سمیرا
15 اسفند 92 23:40
اومدم عذر خواهی کنم تو نظر قبلی ننوشتم منظور از به کاربردن فعل ها,فعلی های نظرخودم بود معذرت میخوام ببخشید... حلال کن... سوء تفاهم نشه آجی عذر میخوام...
ننه علي
پاسخ
اختيار دارين.اين چه حرفيه؟؟؟!!!
یه مادر
18 اسفند 92 17:07
سلام من یه تازه مادرم که همیشه دوست داشتم به بچه ام با وضو شیر بدم. الان هم برام سخت نیست چون در طول روز که وضو دارم ولی نیمه شب ه بچه گریه می کنه بین اینکه بچه رو آروم کنیم تا اینکه اون همین طور گریه کنه تا من وضو بگیرم کدوم درست تره؟ اون هم وقتی صدای گریه اش آرامش بقیه رو به هم میزنه؟ یا اصلا بعضی وقتها اونقدر خوابم که اصلا نمیفهمم کی بهش شیر دادم میشه راهنماییش کنم؟
ننه علي
پاسخ
سلام الحمدلله اين خيلي خوبه كه يه همچين دغدغه اي دارين واقعا قسمت شبش سخته من اوايل خيلي اذيت ميشدم اما حالا عادت كردم اگه يه كاسه آب بالاي سرتون بذارين وتا بچه آروم آروم شروع ميكنه به علائم بيداري نشون دادن سريع وضو بگيرين اگه هم خيلي سخته شبها باوضو بخوابين به اين نيت را روي رواندازتون تيمم كنين...از خدا هم كمك بخواين موفق باشين..
ابوزینب
1 مهر 97 9:17
با سلام و تشکر از وبلاک خوبتون آیه قرآن رو اشتباه نوشتین (فذکّر انّ الذکری تنفع المومنین) درستش اینه «وَ ذَكِّرْ فَإِنَّ الذِّكْرى‏ تَنْفَعُ الْمُؤْمِنين‏» (ذاریات: 55)  
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به جوجه طلبه می باشد