علي كوچولوعلي كوچولو، تا این لحظه: 11 سال و 6 روز سن داره

جوجه طلبه

درد نام ديگر من است

1392/11/7 1:28
نویسنده : ننه علي
1,424 بازدید
اشتراک گذاری

 به پســــرم:

درد...

شايد ويژگي مهمي براي تمايز انسان از حيوان باشد ...حيوان هم درد ميكشد اما فقط دردجسمي...

درد روح فقط مختص انسان است...

هرچه درد روحت بيشتر متعالي تر...هر چه متعالي تر انسان تر...

بزرگ تر كه شدي بادردهايت بيشتر آشنا مي شوي...

مي فهمي كه :تنهايي درد دارد،خواستن درد دارد،نداشتن درد دارد،نفهيدن درد دارد،انتظار درد دارد،خوب بودن درد دارد،گاهي حتي همين بودن هم درد دارد و درد را از هر طرف كه بخواني درد است...

اما...دردي بزرگ تر از درد بي دردي نيست ...

برايت دعا نمي كنم كه درد نكشي...دعا مي كنم از دردهايت بزرگ تر باشي، دعامي كنم« آخ» نگويي و دندان روي جگر بگذاري،،، دعاميكنم دردهايت متعالي باشد...

هيچ وقت دعا نمي كنم بي درد باشي...هيچ وقت...

خوندنش رو دوستانه توصيه مي كنم...

-------------------------------------

دردهای من
جامه نیستند
تا ز تن در آورم
چامه و چکامه نیستند
تا به رشته‌ی سخن درآورم
نعره نیستند
تا ز نای جان بر آورم

دردهای من نگفتنی
دردهای من نهفتنی است

دردهای من
گرچه مثل دردهای مردم زمانه نیست
درد مردم زمانه است
مردمی که چین پوستینشان
مردمی که رنگ روی آستینشان
مردمی که نام‌هایشان
جلد کهنه‌ی شناسنامه‌هایشان
درد می‌کند

من ولی تمام استخوان بودنم
لحظه‌های ساده‌ی سرودنم
درد می‌کند

انحنای روح من
شانه‌های خسته‌ی غرور من
تکیه‌گاه بی‌پناهی دلم شکسته است
کتف گریه‌های بی‌بهانه‌ام
بازوان حس شاعرانه‌ام
زخم خورده است

دردهای پوستی کجا؟
درد دوستی کجا؟

این سماجت عجیب
پافشاری شگفت دردهاست
دردهای آشنا
دردهای بومی غریب
دردهای خانگی
دردهای کهنه‌ی لجوج

اولین قلم
حرف حرف درد را
در دلم نوشته است
دست سرنوشت
خون درد را
با گلم سرشته است
پس چگونه سرنوشت ناگزیر خویش را رها کنم؟

درد
رنگ و بوی غنچه‌ی دل است
پس چگونه من
رنگ و بوی غنچه را ز برگ‌های تو به توی آن جدا کنم؟

دفتر مرا
دست درد می‌زند ورق
شعر تازه‌ی مرا
درد گفته است
درد هم شنفته است
پس در این میانه من
از چه حرف می‌زنم؟

درد، حرف نیست
درد، نام دیگر من است
من چگونه خویش را صدا کنم؟ 
                                                                              
قیصر امین‌پور

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (13)

طهورا -همنفس طلبه
7 بهمن 92 6:27
هو العزیز باسلام. آفرین بر شما که یه مادر فهمیده هستید .خیلی ها این میزان از شناخت رو نمی تونند در برابر فرزند داشته باشند اصولا شاید از پس خیلی از امتحانها خوب بربیان اما در به امتحان فرزند که می رسن از پا می افتند یکی اش هم خود من . موید باشید
ننه علي
پاسخ
سلام عزيزم بابا اين همه هندونه رو من چه جوري حمل كنم؟
حانیه
7 بهمن 92 6:45
زیبا بود . راستی چرا واژه ننه رو انتخاب کردی؟ ام علی یا مامان علی جون .... ؟؟
ننه علي
پاسخ
چون واژه ننه رو دوست دارم چطور مگه؟
مامان محمدمهدی
7 بهمن 92 7:58
حرفهای این پست باید تو دلمون بمونه و بیرون نیاد، پس سکوت میکنم!
ننه علي
پاسخ
سكوت مي كنيم!
يوسف
7 بهمن 92 10:43
انسان بي درد مظهر جمود جسم و انديشه است. فرد بي درد به مقام انسان كامل نمي رسد... (حيوانات در مقام غريضه درد جسمي و روحي را بروز مي دهند. بنده خدايي تعريف مي كرد . گاو شيردهشون كمي ناراحت بوده دامپزشك مي يارن بهش آمپولي تزريق مي كنه . از شدت درد نعره مي زنه و اشك از چشماش جاري مي شه... يا مثلا جفت يه حيواني مي ميره جفت ديگه از شدت غم لب به آب و غذا نمي زنه تا خودش هم مي ميره.)
ننه علي
پاسخ
عجبتحت تاثير قرار گرفتم
〰〰مامانِ چشمه بهشتى〰〰..
7 بهمن 92 13:27
كليد همون "آخ" نگفتن است .
ننه علي
پاسخ
آخ گفتي ها!
آسمان
7 بهمن 92 14:15
دردکشیدن مال دنیاست...خاصیت دنیاست
ننه علي
پاسخ
ودنيا مزرعه آخرت است...
سمیرا
7 بهمن 92 16:37
اجازه...!میشه بگم آخ بااین چیزائی که نوشتی نمیشه نگفت آخ...
ننه علي
پاسخ
الهي هيچ وقت آخت در نياد
عقیق
7 بهمن 92 18:15
آفرین خیلی عالی نوشتی ،آفرین به این نگاه قشنگت شعر هم بسیار زیبا و عالی بود
ننه علي
پاسخ
دست قیصر امین پور درد نکنه!خدا رحمتش کنه
عقیق
7 بهمن 92 18:16
راستی،این عکس پسرمونم خیلی نازه،خدا حفظش کنه
ننه علي
پاسخ
مامانی
8 بهمن 92 15:25
سلام خیلی هم عالی نگاهتون خیلی قشنگ وزیباست من که خیلی خوشم اومد موفق باشید
مامانی
8 بهمن 92 23:21
بی نهایت متن زیبا بود سوالی داشتم اگر ممکنه جواب بدید این متن ساخته ذهن خودتونه یا از جای دیگه اس؟اگر که ساخته شماست واقعا دست بقلمتون حرف نداره ضمنا خوشحال میشم وارد وب من هم بشید
ننه علي
پاسخ
قلم خودم بود،تازه كجاش رو ديدي
مامانی
9 بهمن 92 11:32
خدا قوت پسرتون بعدا به وجود مادری چون شما افتخار میکنه خوشحال میشم تجربیاتتون رو در اختیار من بزارید آخه منم ایشالله قراره نی نی قسمتم بشه خیلی خیلی خیلی هم خوشحال میشم به وب من سر بزنید التماس دعا
ننه علي
پاسخ
ان شالله يه ني ني سالم تپل مپل و صالح...
حانیه
9 بهمن 92 18:04
هسچی همینطوری برام سوال بود. آخه اکثر خانما دوست ندارند ، یا شایدم من اشتباه میکنم ...
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به جوجه طلبه می باشد